Kdyby se na Lužičkách sečetly pouze časy v rychlostních zkouškách, byla by ve třídě 9 nejrychlejší posádkaJiří Hladík – Zdeněk Míka. Penalizace za předčasný start ale posádku nakonec odsunula na druhé místo ve třídě.
Jiří Hladík se po několika letech vrátil zpět do vozu Honda Civic VTi, se kterým v roce 2007 získal mistrovský titul. Od té doby jezdil pouze v áčkových vozech a loni se na tratích objevoval jen exhibičně. Sám tak netušil, jak bude jeho návrat úspěšný.
Tak jak jsi se cítil po návratu za volant?
Upřímně řečeno – první RZ byla tragická a po dvou mírných korekcích smyku jsme pochytali slušnou krizi za horizontem. Hondička mi dala jasně najevo, že není áčko, tak jsem radši zvolnil. V závodním tempu bych se viděl asi tak zhruba kolem padesáti, možná šedesáti procent trati, pauza byla hodně znát.
Jak probíhal návrat do Civicu?
Před závodem jsme se svezli asi 15 kilometrů, ale jak jsem říkal, začátek soutěže se mně stejně nepovedl. Jinak Honda je pořád stejná a závodění mně baví s každým autem, pochopitelně s některým více:) Každopádně závodilo se, takže fajn.
Na Lužičkách jsi poprvé jel s novým spolujezdcem. Jak vám to se Zdeňkem Míkou klapalo?
Bylo to pro nás oba celkem náročné. Zdeněk je strašně moc pečlivý a snaživý kluk, ale chybí mu ještě zkušenosti, což bylo na trati v některých okamžicích poznat. Já se ale potřebuji o rozpis opřít a být si v něm jistý, zkusím se proto na Kopnou poohlédnout po někom zkušenějším. Jak říkám, Zdeněk má velkou snahu, ale potřebuje se vyjezdit.
Panuje s konečným umístěním spokojenost?
Ano i ne. Na druhé RZ jsem si poprvé v životě střihnul předčasný start a desetivteřinová penalizace byla na světě. I když se nám ji podařilo stáhnout a dostat se do vedení, tak na poslední RZ při nájezdu na šotolinu začal autu ustřelovat zadek a já jsem v domnění, že máme defekt, zpomalil, abych neomotal auto o břízky. V cíli z toho tedy bylo nakonec druhé místo, ale dojeli jsme celý. Ta pentlička mně asi ještě chvilku mrzet bude. Za blbost se platí a v našem případě zlatem :-)
Jak se ti líbila konkurence ve třídě?
Bylo to pěkné, kluci jedou rychle, takže určitě bude s kým závodit. Deset aut ve třídě je celkem slušná účast a hlavně všechny v cíli, to se jen tak nevidí. Ve třídě máme také sympatickou, rychlou slečnu, takže se na Kopnou už moc těšíme :)
Jak hodnotíš rychlostní zkoušky, které byly pro letošek až na jednu výjimku úplně nové?
Rychlostky opravdu paráda. Ovšem soudky na trati, to už taková hitparáda nebyla, ale hrádečtí pořadatelé určitě všechny výtky vyslyší a na příští rok najdou lepší řešení. Bolavým místem této rally je stále servisní prostor, ale s tím se bohužel asi nic dělat nedá.
Vnímal jsi spoustu fanoušků na trati?
Sem tam jsem nějaké mávnutí zahlédl, ale nějak jsem nestačil mávání opětovat :) Fanoušci a kamarádi nás přišli pozdravit i do servisní zóny, takže všem mockrát děkujeme. Celkově bylo příjemné, vidět zase tolik známých tváří. Moc mě potěšilo i setkání s Mirou Tarabusem, který je pořád stejně fajn ogar a jsem rád, že se vrátil na skok do sprintů.
Dalším startem Jiřího Hladíka bude Kopná a hlavním úkolem bude sehnat již stabilního spolujezdce. Nechme se překvapit, kdo to nakonec bude.